LIFESTYLE / Vijf prachtige tv-commercials uit het buitenland

46

“But today, I feel the genuine warmth, the affection, and although I may joke about it, I am touched.”

Over het algemeen heb ik een bloedhekel aan reclame op televisie. Maar soms kom je van die pareltjes tegen. Vaak zijn dat bij mij commercials uit het buitenland. Op dit moment zijn de enige leuke reclames op Nederlandse televisie naar mijn mening van Bolletje (met die middelvinger) en de reclame van Wehkamp en Nikon vind ik ook prachtig. Ik hou van reclame die zich puur op affectie en emotie richten. Geen directe verkoopreclame en geen prijzen, geen voor-en nadelen of ander gezwets. Een goede commercial probeert een gevoel om het merk heen te bouwen en de kijker te raken.

Maar kijken jullie wel eens naar reclames uit het buitenland? Daar zijn af en toe zo’n mooie commercials bij dat ik er vijf heb uitgekozen om met jullie te delen. Deze vijf (willekeurige volgorde) zijn er in mijn ogen zeer in geslaagd om een bepaalde emotie te raken bij de kijker. In ieder geval bij mij. Wat vinden jullie van deze beelden, en kennen jullie nog meer mooie commercials?

Dit vind ik zo’n mooie, pure commercial. Hij komt uit Noorwegen en het feit dat één van mijn favoriete nummers als achtergrond wordt gebruikt speelt ook zeker mee. Prachtige setting, heel aandoenlijk en meesleepend, dromerig en vooral zo…lief.

Natuurlijk moest de reclame van National Geographic Channel in mijn rijtje voorkomen. Prachtige wereldse beelden die me raken en me van de bank af trekken om een reis te gaan boeken. Wat is de wereld mooi.

Eigenlijk moet ik bij deze reclame uit Namibië niet verklappen waar het om draait, maar hij raakte me wel. Vast door mijn Afrikaanse avontuur, ik word helemaal warm van binnen en ik wil zo graag terug naar Afrika. Prachtige combinatie van beeld en tekst.

Om de een of andere reden raakt de volgende commercial van Vodafone me. Misschien omdat ik een enorme romanticus ben die gelooft in de meest cheesy lovesongs waarin uit volle borst verkondigd wordt dat liefde bestaat. Misschien door de prachtige klassieke muziek.  Misschien omdat het gewoon prachtige beelden zijn.

Deze Thaise reclame van Pantene duurt víer minuten (de gemiddelde commercial duurt een minuut). Deze commercial vertelt een verhaal over doorzettingsvermogen en zelfvertrouwen. Onthou wie je bent aan de binnenkant. En het laat zien dat het tijd is om te geloven in wie je bent en wat je kunt zijn. Ik vind het mooi.
http://youtu.be/Um9KsrH377A

Cultuur, LIFESTYLE, Lifestyle

Leave a reply

46 comments

  1. Jasmine 31 augustus, 2013 at 09:15 Beantwoorden

    De Panten reclame is heel mooi. De linkt tussen de shampoo is wat ver maar nog steeds mooi en de gezichten van die jury ook. De airline reclames die op national geographic komen zijn ook altijd leuk om naar te kijken.

  2. Aline 31 augustus, 2013 at 09:46 Beantwoorden

    Oh wauw Daughter werkt echt heel goed in een reclame. Mooi! Die reclame van National Geographic is ook mooi. Ik vind de Nikon reclame’s tof ondanks dat ik een Canonsletje ben.

  3. ine 31 augustus, 2013 at 10:55 Beantwoorden

    Wow, dit zijn echt super mooie reclames!!
    Normaal haat ik reclames tussen de programma’s, maar ik zou het helemaal niet erg vinden om deze op tv te zien :)
    Ze waren echt allemaal super mooi, ik kreeg bijna tranen in mijn ogen :s zeker bij de laatste!!

  4. Sandra 31 augustus, 2013 at 11:22 Beantwoorden

    Leuke blog! Zelf heb ik geen tv abbo meer, dus gelukkig mis ik ook alle reclames. Maar in gevallen als deze is dat ook wel eens jammer! Die van Namibië is betoverend, helemaal als je bedenkt dat je/ik daar met de blote voeten de Dune 45 beklom voor een zonsopgang..Maar in dit rijtje raakt die van Vodafone me nog het meest. Kippenvel! Eeuwige liefde bestaat inderdaad, yes :) De muziek is van Einaudi, als je dat mooi vind moet je zijn laatste cd In A Time Lapse ook eens beluisteren, is prachtig!

  5. Mirthe 31 augustus, 2013 at 22:08 Beantwoorden

    Oh heeeeerlijk dit, ik wil nu spontaan naar Noorwegen en Namibië. Ik snap echt niet dat reclamemakers niet inzin dat niemand andere emoties dan irritatie voelt bij Mediamarkt of Plusreclames, dit geeft iemand toch een veel fijner gevoel over het merk? En tv kijken zou er ook een stuk leuker van worden.

  6. Anke 1 september, 2013 at 17:20 Beantwoorden

    Die van National Geographic blijft inderdaad mooi! En Nikon ja. Ik val vaak voor de liedjes in reclames, dan kijk ik verder gewoon niet, haha. Ik had er voorheen een muziek categorie op mijn blog en daar stonden toen ook behoorlijk wat leuke reclametunes in! Op het moment is de Nationale Nederlanden commercial met Katía Truijen’s Oh what a beautiful morning cover wel een favorietje.

  7. Marcella 2 september, 2013 at 17:48 Beantwoorden

    Wauw, kippenvel! Eerst om die eerste met zijn trucje, maar vooral om de laatste. Ze pakt al die pestkoppen in 1x terug, wat een energie! Ik word er blij van! Thnxx voor de blij momentjes!

Post a new comment

Lees ook: